Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

Հանդիպումներ Ձիթենյաց այգում

Հանդիպումներ Ձիթենյաց այգում
05.09.2017 | 10:36

Թադեոս


-Մենք ո՞ր երկրում ենք, եղբայր իմ:
-Հայաստանում:
-Դու երջանի՞կ ես:
-Չգիտեմ:
-Ինչու՞ ես վերադարձել Հայաստան:
-Ես այստեղ ինձ կարևոր մարդ էի զգում: Այստեղ ինձ հասկանում էին, ու ինձ թվում էր, որ այս երկրում ես անելիք ունեմ:
-Արեցի՞ր:
-Դու ի՞նչ գիտես, որ ես արդեն եղել եմ Հայաստանում ու ի՞նչ է քեզ պետք:
-Ոչինչ: Ինձ ոչինչ պետք չէ, քեզ է պետք: Դու որոնածդ չես գտել ու վերադարձել ես, որ գտնես: Դու միշտ էլ սիրում ես փիլիսոփայել: Քեզ միշտ հետաքրքրում են պատճառները, արմատները, սկիզբը: Դու սիրում ես սկիզբ լինել: Բայց պետք է նաև շարունակել: Դու պիտի շարունակես:
-Դու ինձ հիշեցնում ես ինչ-որ մեկին, որ անակնկալ հեռացավ:
-Ես չեմ հեռացել, ես վերադարձել եմ:
-Քո ձայնը նման է ծովի խորքից հնչող կանչի, բայց ես լողալ չգիտեմ:
-Թադեոս, դու գիտես լողալ, դու վախենում ես խեղդվել: Ընդամենը: Քեզ թվում է՝ չլողաս, չես խեղդվի: Այդպես չէ, ծովը ամեն տեղ էլ քեզ կգտնի, ցամաքում էլ կխեղդվես:
-Պետք չէ ինձ հետ կատակել, ես ներել չգիտեմ:
-Գիտես, դու ամեն ինչ բոլորին ներել ես, բացի մեկից: Բայց այդ մեկը քո առաջ մեղավոր չէ:
-Դու ո՞վ ես:
-Ես նա եմ, ով ամեն ինչ գիտի:
-Նա, ով ամեն ինչ գիտի, երկնքում է:
-Ոչ միշտ: Նա ամեն տեղ է, ու հիմա՝ քո կողքին: Բայց դու մտածում ես, որ ժամանակը ամեն ինչ մոռացնում է: Դու ամեն տեղ փնտրում էիր իմ հայացքը ու իմ ձեռքը միշտ զգում էիր ուսիդ: Դու քեզ մեղավոր էիր համարում Հուդայի համար, գեղարդի համար, որով ինձ խաչին խոցեց Լոնգինը, ինձ լքելու համար, ամեն ինչի համար, դու պարզապես գլուխդ կորցրել էիր: Ինչու՞ չսպանեցիր Կայիափային, չէ որ ուզում էիր:
-Դու ի՞նչ գիտես:
-Ես նա եմ, ով ամեն ինչ գիտի:
-Մարիամը չթողեց:
-ՈՒ դուք բոլորդ անխոս ենթարկվում էիք Մարիամի՞ն:
-ՈՒսուցիչ, մենք ենթարկվում էինք Մարիամին, քանի դեռ չգիտեինք ինչ անել: Մենք համոզված էինք, որ Մարիամն ամեն ինչ գիտի, որովհետև Մարիամին դու էիր ամեն ինչ ասում:
-Դու ասացիր՝ ՈՒսուցիչ, դու ճանաչեցի՞ր ինձ:
-Ոչ, ես զգացի: Ես սպասում էի, ես գիտեի, որ կվերադառնաս:
-Բայց ես չէի հեռացել:
-Գուցե, բայց մենք էինք մենակ:
-Դուք՝ ո՞վ:
-Քո աշակերտները:
-Իմ աշակերտները: Աշակերտը նա է, ով սովորում է: Դուք չսովորեցիք: Ինձնից հետո դուք ձեզ արդեն ուսուցիչ էիք զգում, բայց չէիք սովորեցնում, դուք ուզում էիք արագ ունենալ ամեն ինչ:
-Դու ինչու՞ գնացիր Երուսաղեմ:
-Դուք ինչու՞ այնքան թույլ եղաք, որ Երուսաղեմն այսօր իմ քաղաքը չէ: Դուք ինչպե՞ս թույլ տվեցիք, որ իմ վերջին ոտնահետքը երկրում դառնա մզկիթ:
-Բայց մենք արդեն չկայինք, ՈՒսուցիչ, ի՞նչ կարող էինք մենք անել:
-Դուք այնքան թույլ էիք, որ իմ հավատը բաժանվեց մասերի ու իմ հավատը դարձավ ուրիշ հավատի հիմք, որ այսօր իմ դեմ է կռվում: Դու հարցնում ես՝ ինչու ես գնացի Երուսաղեմ: Իսկ ի՞նչ կարևոր էր՝ ու՞ր գնացի ես: Ինձ կարող էին Կափառնայումում խաչել: Ի՞նչ էր փոխվելու:
-Դու վերադարձել ես, որ պատժե՞ս մեզ:
-Ոչ, ես վերադարձել եմ, որ դուք ձեր գործն անեք, որ թողել եք կիսատ ու սրբի ձեր դափնիների վրա հանգստանում եք: Ինչու՞ գեղարդը թողեցիր Հայաստանում:
-Որովհետև այդ երկրում ես ինձ ազատ էի զգում, այդ երկրում ես ինձ տանն էի զգում ու այդ երկիրը կարող էր գեղարդը պաշտպանել, որի վրա քո արյունն էր:
-Դու արյու՞ն տարար Հայաստան:
-Ես կենարար արյուն տարա, որ ամոքում է ու ուժ տալիս: Դու վերադարձել ես գեղարդի՞ համար:
-Ես վերադարձել եմ, որ բոլորդ գեղարդ ունենաք ձեր հոգում: Դուք հրաշալի էիք, դուք հզոր էիք, դուք՝ մի խաչված քարոզչի աշակերտներդ, կարողացաք հաղթել Սինեդրիոնին ու կարողացաք հաղթել Հռոմին, ինչպե՞ս: Հարցրե՞լ ես քեզ՝ ինչպե՞ս:
-Դու մեզ հետ էիր, դու և Աստված էիր, և մարդ, դու եկել էիր, որ վեց հազար տարվա մարդկության մեղքերը քավես, որ նորածինները Ադամի ու Եվայի մեղքի համար պատասխան չտան, դու խաչվեցիր ու հարություն առար: Մի՞թե կար մեկը, որ հարություն էր առել մեռյալներից, բացի Ղազարոսից, բայց նրան էլ դու կյանք վերադարձրիր: ՈՒրիշ ի՞նչ ապացույց էր պետք, որ դու մարդ ես, բայց դու Աստված ես:
-Բայց դուք կորցրիք այդ զգացողությունը, դուք ցանեցիք սերմերը ու չհնձեցիք:
-Մենք անմահ չէինք, բերքահավաքը քոնն էր, ՈՒսուցիչ: Մենք մեղավոր չենք, որ բերքը տարբեր տարիների տարբեր է լինում: Մի՞թե դու կարծում ես, որ մենք ամենազոր ենք քեզ նման:
-Հայաստանը պաշտպանե՞ց գեղարդը, որ տարել էիր քեզ հետ:
-Հայաստանը հիմա էլ կա ու գեղարդը հիմա էլ կա, ուրիշ ի՞նչ պաշտպանություն կարող էր լինել՝ դարերի միջով:
-Դու այլևս ծովից չե՞ս վախենում:
-Ծովը հիմա իմ ներսում է, ու ես սովորել եմ լողալ:
-Պահպանիր, գեղարդը, Թադեոս:

Հովհաննես
-Այդ ի՞նչ քար է քո ձեռքին:
-Սա քար չէ, սա ուժ է:
-ՈՒ՞ժ:
-Այո, այս քարի մեջ պատմություն կա, այս քարի մեջ հավերժություն կա, այս քարի մեջ սեր կա:
-Հովհաննես, դու խելագարվել ես:
-Դու ինձ ճանաչու՞մ ես:
-Դու էլ ինձ ես ճանաչում:
-Ե՞ս:
-Ո՞վ է այդ քարը քեզ տվել:
-Քեզ ի՞նչ:
-Հովհաննես, քարը քեզ ուժ է տալիս, որովհետև ես եմ տվել ու դու հարցնում ես՝ ինձ ի՞նչ: Ոչինչ: Ոչինչ, Հովհաննես, ոչինչ: Ջուրը, քարը, Մարիամը, դու ուզում էիր քարը շպրտել, բայց Մարիամը նայում էր քեզ ու դու չէիր ուզում նրան նեղացնել: Հետո դրեցիր գրպանդ ու մոռացար, մի քանի օր հետո միայն դու քարը…
-ՈՒսուցիչ:
-ՈՒրեմն քո հավատն այնքան է, որ քարը պիտի ինձ հիշեցնե՞ր:
-Ոչ, քարը իմ կապն էր աշխարհի հետ ու ես քարի մեջ քեզ էի զգում:
-Դու քո մեջ պիտի ինձ զգայիր, ոչ քարի:
-Բայց քարը միշտ տաք է, իսկ դու հեռացար ու մենք մնացինք մեր հիշողությունների հետ: Թաբոր լեռան վրա քո ձեռքին էլ քար կար:
-Ի՞նչ գիտես:
-Այդ քարը հիմա էլ կա:
-Դու էլ հիմա կաս:
-Ոչ, ՈՒսուցիչ, ես վաղուց չկամ, ես ապրեցի իմ կյանքը ու հեռացա՝ ինչպես բոլորը, ու քեզնից բացի ինձ ոչ ոք չի տեսնում:
-Երբ վերադարձել եմ ես, վերադառնալու ես նաև դու: ՈՒզու՞մ ես վերադառնալ:
-Ոչ: Ես այլևս ոչ ոք չունեմ երկրի վրա: Ինձ ոչ ոք չի սպասում, չի ճանաչում ու ես ոչ մեկին պետք չեմ: Ինձ ոչ ոք այլևս պետք չէ: Ո՞Ւր և ինչու՞ վերադառնամ, երբ իմ պատմությունը ավարտվել է:
-Պատմությունը երբեք չի ավարտվում: Պատմությունն ընթացք է:
-Իմ ընթացքը արդեն դադարն է:
-Ոչ, Հովհաննես, քո ընթացքը նոր է սկսվում: Դու այնքան անելիք ունես, որքան արել ես:
-Ի՞նչ իմաստ ունի նորից նույն ճանապարհն անցնել:
-Ինչու՞ նույն ճանապարհը: Ճանապարհը երբեք նույնը չի լինում, տեղանքը՝ գուցե, բայց մնացած ամեն ինչ փոխված է լինում: Դու չե՞ս ուզում քո ոտնահետքերով նորից անցնել:
-Ոչ: Հիշողությունների գերի երբեք չեմ եղել: Եթե հիշում են ինձ, թող հիշեն, եթե մոռացել են, թող մոռանան: Ես արել եմ՝ ինչ կարող էի, ինչ չեմ կարողացել, ներիր ինձ: Ես ավելին չէի կարող: Ի վերջո, մենք առաջինն էինք ու մենք ոչ միշտ գիտեինք ինչ անել, մեզ առաջնորդում էր անխախտ հավատը, մենք այնքան ուզում էինք, որ բոլորն ունենան մեր ունեցածը, հասկանան մեր հասկացածը: Մենք քայլում էինք՝ առանց ոտնահետքերի մասին մտածելու: Կարևորը քո խոսքը տեղ հասցնելն էր ու մենք ուրիշ ցանկություն չունեինք: Մենք արդեն ապրել էինք մեծագույն ցավը ու մեզ մնացել էր այդ ցավը վերածել ուրիշների ցավերի սպեղանու: Ես սխա՞լ եմ:
-Դուք առաջինն էիք: Դուք ականատես ու վկա էիք: Դուք ամեն ինչ գիտեիք, ձեզնից հետո եկողները արդեն ձեր իմացածի ու ձեզ վրա էին հենվում: Դուք առաջինն էիք:
-ՈՒրեմն ինչու՞ ես ուզում, որ երկրորդ դառնանք:
-Դուք երկրորդ երբեք չեք կարող դառնալ: Նույնիսկ եթե ցանկանաք:
-Որովհետև դու միակ Աստվածն ես, որ կա՞ս: Հայր Աստվածը քեզ հարություն տվեց: Իսկ Բուդդան վախճանվեց: Վախճանվեց Մովսեսը: Կոնֆուցիուսը վախճանվեց: Մուհամեդը քեզնից հետո եկավ ու գնաց: Բայց դու կաս: Հիսուս Նազովրեցին կա:
-Դուք երբեք երկրորդ չեք դառնա: Դուք շարունակում եք մնալ առաջինը: Դուք ոչ մի տեղ չեք գնացել: Դուք պարզապես մի քիչ հոգնել եք, ձեզ մի քիչ մոռացել են, իսկ հիմա ձեզ կհիշեն՝ հանգստանալուց հետո դուք նորից շրջելու եք աշխարհից աշխարհ ու ձեր բերքն եք հավաքելու: Ինչու՞ թույլ տվեցիք, որ ձեր ցանածը ուրիշը ժողովի:
-Նրանք էլ Աստծո որդիներն էին, դու էիր ասում:
-Այո, բայց նրանց դա պետք է հիշեցնել:
-Նրանք իրավունք ունեն մոռանա՞լ:
-Նրանք ընտրություն ունեն՝ հիշե՞լ, թե՞ մոռանալ, ու դա նրանց դարձնում է ուժեղ և խոցելի՝ ըստ իրենց ընտրության, բայց դու դա գիտես, ինչու՞ ես հարցնում:
-Հաճելի է հարցեր տալ, որոնց պատասխանները գիտես:
-Հաճելի չէ, անիմաստ է: Հարցրու՝ ինչ չգիտես:
-Իսկ ես չգիտեմ, թե ինչ չգիտեմ:

Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ
Հատված «Ego eimi» գրքից

Դիտվել է՝ 3960

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ